Istoric

1904-1944

Pifati își are începuturile legate de Uzina Vulcan. Într-un mic atelier deschis de austrieci în Bucureşti, în 1904, începe activitatea uzina. Autorităţile de la acea vreme voiau o Românie industrializată, aşa că statul a investit bani în ceea ce avea să devină un mamut industrial. Încă din primii ani, noua fabrică exportă instalaţii pentru rafinării, locomotive cu abur şi vagoane în Serbia, Bulgaria şi Turcia. Emblematică pentru industria interbelică, Uzina Vulcan, bombardată în raidurile din 1944, este refăcută rapid după război.

1950-1956

Evident, uzina a fost naţionalizată, iar din 1956 a început producţia de unităţi de pompare. Pe câmpuri încă vedem acele unităţi de pompare albastre în exploatare la Petrom.

1955-1956

Se fabrică primul autobuz integral românesc. Construit din profile de tabla şi oţel, montate pe şasiu de camion, cu o capacitate de 60 de locuri. Producţia se opreşte însă la autobuzul cu numărul o sută.

1976

A luat ființă Pifati, în anul 1976, ca șantier de punere în funcțiune, asistență tehnică și intervenții al IAMRCT Vulcan București.

1991

La 1 martie 1991 s-a constituit ca societate pe acțiuni sub numele de PIFATI S.A.

1994

În 1994 acționariatul a hotărât dezvoltarea sectorului de producție și începerea construcției unei unități de producție de cazane și utilaje pentru centrale termice pe linia de centură a Bucureștiului, locația Domnești.

1991-2000

În perioada 1991 – 2000 prin aporturi repetate de capital privat și, în final, prin cumpărarea părților deținute de statul român, Pifati devine societate pe acțiuni cu capital integral privat.
Pifati a activat la început ca societate de prestări servicii pentru centrale termice.

2019

În 2019 Pifati devine o firmă integral privată, fiind singurul producător din România de sisteme de încălzire, industriale.